Běžecké trasy

21.11.2007 | Category: Lyžování - běžky

Deštné a okolí
V Deštném mohou běžkaři využít tréninkový okruh tzv. Skuhrovský a také dva menší, které jsou přímo ve středisku.
Z Deštného vede upravovaná trasa po červené značce směrem na Luisino Údolí, dále pak po modré a červené k Jelence. Od Jelenky už upravuje trasy rolba z Říček. Od Jelenky směrem na severozápad vede upravovaná stopa po červené značce na nejvyšší bod Orlických hor Velkou Deštnou 1115 metrů na mořem.
Kousek pod Velkou Deštnou je přístřešek Horské služby, kde je možné koupit si čaj a rychlé občerstvení. Trasa pak vede stále po červené značce na Malou Deštnou ve výšce 1090 metrů a dále na Šerlich. Pod Masarykovou chatou na Šerlichu je rozcestí, odkud je možné dojít k Šerlišskému mlýnu.
Hlavní trasa totožná s Jiráskovou cestou pokračuje přes Šerlich a les Bukačku až na Polomský kopec, odkud se může odbočit na Vrchmezí ve výšce 1084 metrů nebo dojít po upravované trase přes vrch Ostružník ve výšce 982 metrů až ke státní hranici nad Olešnicí.
Pracovníci z Deštného jezdí s rolbou až do lyžařského areálu Na Čihalce, kde lze dostat občerstvení. Další odbočky s upravenou stopou vedou například do Ruského údolí, na Polom a k Sedloňovu. Zpět se dá jít od Polomského kopce kolem Sedloňovského vrchu po zelené značce, cestou kolem Sedloňovského černého kříže až do Deštného.

Říčky a okolí
Podobně upravené trasy jsou v okolí Říček. Trasy vedou buď přes Komáří vrch, nebo přes Zakletý na Pěticestí a kolem Kunštátské kaple k Homoli. V této oblasti je horský hřeben ve výšce kolem 1000 metrů nad mořem. Lyžaři se mohou občerstvit na Pěticestí, kde je srub Horské služby. Pro běžkaře bude zajímavá opravená Kunštátská kaple, která je však uzamčena. Původní dřevěná kaple ze sedmdesátých let sedmnáctého století byla později přestavěna na kamennou. Tu původní postavili tyrolští dělníci, kteří na hřebenech těžili dřevo. Letos ji dalo opravit občanské sdružení Via Aurea.

Na upravené tratě lze dojít i z dalších větších středisek, například z Rokytnice, Orlického Záhoří, Zdobnice či Olešnice. Upravované běžecké tratě jsou také u Čenkovic, v areálu Buková hora – Suchý vrch.